کاربرد و نقش plc و اتوماسیون ماشین آلات صنعتی در جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها چیست؟

 در زندگی امروز همه چیز دست خوش تغییر شده است و انجام هر کاری سرعت گرفته است و اگر ما نخواهیم خودمان را نسبت به گذشته، همگام با این دگرگونی ها، تغییر ندهیم، هر روز از جامعه خود عقب می مانیم و این عقب ماندن هزینه های زیادی را روی دست ما می گذارد. هزینه های که امروز موجب بسته شدن اکثر کارخانه های ما در ایران شده است.

 

اتوماسیون ماشین آلات صنعتی

آری صنعت کشور ما رو به افول و فروپاشی است برای آنکه خیلی از شرکت های تعطیل شده و در حال تعطیل حاضر نشدند که سیستم های تولید خود و محصولات تولیدی خود را تغییر دهند و این باعث حذف شدن آنها شده است.

یکی از بحث های اساسی در تولید و سر پا نگه داشتن کارخانه ها، کارکرد ماشین آلات با خرابی کم در خطوط تولید آنها است و همچنین کارکرد سریع دستگاه های صنعتی می باشد.

خیلی از دستگاه هایی که امروزه در کارخانجات ایران فعال می باشند، در بیست یا سی سال پیش به صورت استوک وارد ایران شدند واکنون اصطهلاک آنها و تعداد کارگرهایی که برای کار کنار ماشین نیاز دارند و سرعت کم ماشین آلات برای تولید و حتی حجمی را که اشغال کرده اند توجیه اقتصادی ندارد.

اما باید قبول کرد که هزینه خرید دستگاه های جدید هم سر سام آور است و با وضع اقتصادی امروز کشور در مقابل بازگشت سرمایه و کمبود نقدینگی که اکثر شرکت های تولیدی با آن روبرو هستند، یک راه حل صحیح و کارساز نیست.

اما یک راه حل میانه نیز در این بین وجود دارد و آن هم plc کردن تابلو برق ماشین آلات قدیمی می باشد

کاربرد و نقش plc

شما با اجرای اتوماسیون و plc کردن دستگاه و ماشین آلات خطوط تولید و اضافه کردن برخی مکانیزم ها به عملکرد ماشین می توانید سرعت تولید خودتان را روی همان دستگاه قدیمی افزایش بدهید

کم کاری های اپراتوری و پرت تولید محصولات خودتان رو کاهش بدهید.

و درحقیقت این یعنی با همان دستگاه قدیمی می توانید سطح تولید بالاتر ودر نتیجه سود بیشتر رو داشته باشید.

البته باید این نکته رو اضافه کنم که روی هر سیستم تولیدی نمی شود این کاررا انجام داد، ولی ماشین آلات و فرآیندهای تولیدی زیادی هستند که با برخی تغییرات کم هزینه، می توان آن ماشین آلات را به دستگاه های به روز و با صرفه تبدیل کرد.

برای اینکه بدانید که آیا دستگاه های شما این قابلیت رو دارند یا خیر ، تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که با ما تماس بگیرید، ما در خدمت شما هستیم و امکان سنجی این کار و میزان هزینه های شما را به طور رایگان بررسی میکنیم و خدمتتان اعلام می کنیم .

با ما تماس بگیرید برای شما عزیزان هیچ ضرر یا هزینه ای ندارد هدف ما اینست که مشاوران امینی برای شما باشیم

شرکت هوشمند سازان گشایش سعید فرجی