آیا برای اجرای اتوماسیون و برنامه نویسی plc برای دریل رادیال چینی، روسی،ZJ خود نیاز یه شرکت ماهر دارید؟ یکی از فعالیت ما بروزآوری و اتوماسیون کردن انواع دریل رادیال چینی، روسی،ZJ با plc می باشد.

 آیا دریل رادیال شما از نظر الکتریکی و PLC  به مشکل خورده است؟

آیا شما دریل رادیال چینی یا چک یا روسی قدیمی دارید که میخواهید سیستم کنترل آن را PLC کنید؟

آیا دنیال یک شرکت  مجری اتوماسیون می گردید که تجربه کار با دریل رادیال را داشته و با خیالی آسوده اتوماسیون دریل رادیال خود را به او بسپارید؟

 

دریل رادیال چینی، روسی، ZJ

این نوشته توضیح عملکرد ما در شرکت لجور اراک برای PLC  دریل رادیال آنها می باشد.

یکی از پروژه های که هوشمند سازان گشایش به لطف خدا انجام داده، نوشتن برنامه برای یک دریل رادیال در شرکت لجور اراک بوده است. این دریل رادیال یک مشکلی داشت و آن این بود که با اینکه تمام اکچویترها وعملگرهای اون مثل پمپ و شیر برقی موتور و … سالم بود برخی از دستورات خروجی را مقطعی انجام می داد، یعنی یک فرمان را گاهی اجرا می کرد و گاهی قطع می شد.

این اتفاق بیشتر هم در دو خروجی LOGO PLC رخ می داد. احتمال بر طرف کردن این عیب با باز کردن پک لوگو زیمنس که در این دستگاه استفاده شده بود و تعویض رله های آن، امکان پذیر بود اما مسئولان فنی شرکت ترجیح دادند با توجه به اینکه این LOGO PLC بیش از ۸ ساله که کار کرده و آن را کامل تعوض کنند.

تابلو برق ومدار فرمان دریل رادیال چینی ZJ

تابلو برق ومدار فرمان دریل رادیال چینی ZJ

گروه هوشمند سازان گشایش هم یک برنامه برای این دریل رادیال، با نرم افزار logo soft comfort و به زبان FBD نوشت و روی این logo plc لود کرد.
و عملکرد دستگاه رو مجددا به یک حالت ایده آل تبدیل کرد.
البته ما توانایی تعویض کل تابلو برق این دریل رادیال رو هم داشتیم. ولی برای اینکه هزینه ی بی مورد روی دست شرکت نگذاریم و در واقع مدار قدرت این دریل رادیال رو تست کردیم و عملکرد قابل قبول و بدون خطایی رو از آن شاهد بودیم.
فقط بخش مدار فرمان این دریل رادیال را با logo plc برند SIEMENS ورژن ۸ تغییر دادیم.
اما برخی از پارامترها و رخداد هایی که در فرآیند دریل رادیال اتفاق می افتد و ما آنها را باید در برنامه در نطر می گرفتیم به شرح زیر است :

– دریل های رادیال سه بخش متحرک به نام های ستون و سوپورت و بازو دارند .
– بخش ستون دریل رادیال با محرکه الکتروموتور بالا و پایین می شود و یک مکانیزم قفل کن و باز کن مکانیکی با یک جک که دور ستون را احاطه کرده است دارد .

جک قفل کن ستون دریل رادیال

جک قفل کن ستون دریل رادیال

 

اما بخش سوپورت و بازویی آن با نیروی دست اپراتور جلو و عقب می شوند و محرکه الکترکی ندارند اما برای قفل کردن و باز کردن آنها باید پمپ هیدرولیک و دو شیر برقی با هم وارد عمل شوند.
در روی خود بخش جلو این دریل های رادیال جایی که فرمان آن ارسال می شود و پنل کنترل آن قرار داده شده است چند کلید برای کنترل عملکرد این دریل رادیال قرار داده شده است .

برنامه آماده دریل رادیال چینی ،چک ، روسی ، ZJ

برنامه آماده دریل رادیال چینی،چک، روسی، ZJ

۱- دو شستی در وسط فرمان برای قفل کن و باز کن
۲- یک کلید سه حالته برای انتخاب عملکرد قفل کن ( که در واقع می تواند سه حالت برای این مکانیزم طراحی کرد

الف: فقط سوپورت قفل/ باز شود.
ب: فقط بازویی قفل/ باز شود.
ج: هم بازویی و هم سوپورت هم زمان قفل/ باز شوند .

۳- یک شستی برای کنترل نیرو محرکه خود موتور اصلی دریل (به صورت دو عملکرد برای یک شستی به این صورت که با یک بار فشردن دکمه موتور روشن و با مجدد فشردن همان دکمه موتور خاموش گردد.)

۴- یک شستی برای کنترل عملکرد موتور پمپ آب صابون جهت خنک کاری محل سوراخ کاری ( با عملکرد دوگانه برای یک سوئیچ)
۵- یک شستی برای برای بالا بر بازویی
۶- یک شستی برای پایین بر بازویی
۷- یک کلید قطع اظطراری یا امرجنسی ( که یک کلید استپ قارچی می باشد )

در بخش بالا بر بازویی و پایین برآن در این دریل رادیال ، عملکرد به این صورت است که زمانی که شستی بالابر / پایین بر توسط اپراتور دریل رادیال زده می شود و نگه داشته می شود ، ابتدا پمپ در جهت باز کن وارد مدار می شود و دتور پایین رفتن جک قفل کن ستون را می دهد .

حاصل این پایین رفتن باز تر شدن گلویی قفل دور ستون می شود و بعد از باز شدن کامل آن که توسط یک میکروسوئیچ به logo plc می رسیم تازه دستور بالا / پایین رفتن ارسال می گردد.

و زمانی که اپراتور دستش را از روی شستی بردارد ستون در همان نقطه متوقف و پمپ در جهت قفل کن فرمان می گیرد.
این فرمان موجب بالا رفتن یک جک شده و در کل باعث تنگ تر شدن حلقه دور ستون می گردد که این عمل موجب قفل شدن ستون و عدم لغزش آن در حین ماشین کاری می گردد .

علاوه بر این ، یک کمباین سویئچ نیز در مدار ما وجود داشت که موجب محدود کردن کورس حرکتی ستون می شد.
و ما باید تمام این موارد را و سایر موارد دیگر را برای برنامه این دریل رادیال مد نظر قرار می دادیم .

به لطف خدا بعد از اجرای این پروژه شرکت لجور از نحوه انجام آن و سرعت عمل گروه ما در اجرای آن بسیار راضی بود و برای اجرای پروژه های دیگر در این شرکت صحبت ها و مذاکراتی بین ما و مسولین این شرکت صورت گرفت که نتایج آن را بعدا در سایت خدمتتان اعلام می کنیم .
گروه صنعتی هوشمند سازان گشایش آماده ارائه کامل خدمات برق و اتوماسیون برای دریل های رادیال شما صاحبان صنایع عزیز می باشد. جهت دریافت قیمت و کسب اطلاعات و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

با تشکر