ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک یکی از مهمترین قسمت های آسانسور هیدرولیکی می باشد که باید به آن توجه خاصی داشته. شما می توانید برای قیمت مناسب پاویونیت آسانسور هیدرولیکی با ما در ارتباط باشید.

آسانسورهای هیدرولیکی نیروی بحرکت در آوردن کابین را از بخش نسبتا کوچکی بنام پاوریونیت آسانسور دریافت میکنند که در واقع جعبه فلزی محکمی است که متعلقات بسیاری در داخل و همچنین روی آن وجود دارد.

 

ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک :

 در ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک چند بخش زیر مورد بررسی قرار میگیرد که عبارتند از :

– محفظه (تانک روغن )

– گروه شیرها

– موتور و پمپ هیدرولیک

– لوازم و تجهیزات جانبی

ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک

ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک

 TANK محفظه روغن :

ابعاد محفظه برحسب ظرفیت و سرعت آسانسور متفاوت میباشد و هر یک از سازندگان آسانسورهای هیدرولیکی در ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک در حدود پنج الی شش نوع ابعاد مختلف محفظه پاوریونیت را طراحی و در دسترس دارند و این بخش به این دلیل محفظه پاوریونیت نامیده میشود که کلیه روغن مورد نیاز سیستم هیدرولیک را در خود جای میدهد.

پاوریونیت آسانسور در روی پایه ای سوار بوده تا از رطوبت زمین دور بوده و تخلیه روغن بسهولت میسر گردد و همچنین دارای رنگ ضد زنگ هم میباشد و با توجه به اهمیتی که تمیزی روغن

هیدرولیک دارد دارای درب محکمی برای ریختن روغن بوده که در صورت بسته بودن مانع نفوذ گرد و غبار باشد و در پایین ترین بخش پاوریونیت آسانسور  پیچ تخلیه روغن تعبیه شده و معمولا دارای نشان دهنده مقدار روغن میباشد.

بعلت حجم زیاد و سنگینی پاوریونیت دو قلاب در طرفین پاوریونیت نصب شده تا حمل و نقل آن بسهولت انجام گیرد.

در داخل محفظه روغن پاوریونیت، تعدادی پره های داخلی که ابعاد و شکل آنها بصورت خاص طراحی شده، قراردارد تا از ارتعاش و ایجاد سر و صدای بیش از حد و همچنین کف کردن روغن برگشتی جلوگیری نماید.

علاوه بر تمهیدات یاد شده، استقرار پاوریونیت بر روی ضربه گیرهای لاستیکی نیز متداول میباشد.

 

روغن هیدرولیک :

عملکرد صحیح آسانسور هیدرولیک مستلزم استفاده از روغن هایی با مشخصات ویژه میباشد.

مهمترین خصوصیات این روغن ها، غلظت صحیح آن است.

قابل توجه است که روغن هیدرولیک نه تنها سبب عملکرد صحیح پیستونها (جک) گردیده، بلکه بخشهای مختلف پمپ، شیر ها و دریچه ها و جک را نیز روغنکاری مینماید.

غلظت روغن بایستی بقدری پایین باشد که بسهولت جاری شده و حتی در سرمای زیاد موجب سر و صدا نگردد و از طرفی اگر چنانچه غلظت آن بالا باشد ممکن است که موجب کندی حرکت شیر ها و دریچه ها گردد.

شاخص غلظت مناسب تغییرات وسیع در غلظت روغن که حاصل درجه حرارت باشد میتواند در عملکرد آسانسور، هم در حین صعود و هم در حین فرود نوسانات و عدم یکنواختی فراوانی بوجود آورد.

روغنکاری مناسب :

روغن مورد استفاده بایستی توانایی روغنکاری داشته باشد تا قطعات متحرک سیستم بنحو شایسته روغنکاری شده و اصطکاک را بحداقل برساند.

مقاومت در برابر اکسیده شدن هنگامیکه روغن اکسیده شود ایجاد مواد اسیدی، مواد لاکی و لجن نموده که سبب خوردگی قطعات در تماس با روغن شده موجب عملکرد نا مناسب آسانسور میشود.

عمل اکسیده شدن با بالارفتن درجه حرارت و جمع شدن مواد آلاینده در روغن تشدید میشود.

 

مقاومت در برابر خوردگی :

روغن هیدرولیک بایستی که از قطعات در قبال خوردگی، حفاظت نماید.

در اثر نوسانات حرارتی و مجاورت با هوا که دارای ذرات معلق آب میباشد، روغن به تدریج رطوبت را بخود جذب میکند و برای رفع این نقیصه مواد ضد زنگ و ضد خوردگی به روغن اضافه میکنند.

کلیه روغنهای توصیه شده برای آسانسورهای هیدرولیک دارای مواد افزودنی ضد زنگ و ضد اکسیده شدن میباشند.

 

خصوصیات ضدکف کردن :

در اثر تماس هوا با روغن مخلوط شده و ایجاد کف می نماید با افزودن مواد ضدکف تا حدی این مشکل برطرف میشود این مواد کشش سطحی را در روغن کاهش داده و اجازه میدهد که ذرات  هوا از روغن جدا شده و به هوا بروند.

با توجه به آنچه که اشاره گردید در میابیم که تمیز نگهداشتن روغن و حفاظت از آن در قبال ذرات گرد و غبار، بخار آب حائز اهمیت بسیار بوده و در عملکرد آسانسور هیدرولیک اثر مستقیم دارند.

سازگاری مناسب بین پمپ و روغن :

روغن استفاده شده بایستی با مواد متشکله پمپ سازگاری داشته باشد برخی از روغنها که دارای مواد افزوده ضد استهلاک و یا ضد آتش میباشند ممکن است که به فلز روی، منگنز، کادمیوم، آلومینیوم، مس و آلیاژهای برنج کاسه نمدها و رنگ قطعات، آسیب رسانده و آنها را مورد حمله قرار دهند.

VALVES GROUP گروه شیرها :

گروهی از شیرهای کنترل کننده حرکت جک در بالای بخش محفظه پاوریونیت هیدرولیک قرار دارند و که محل اتصال و انتقال روغن به جک میباشد.

در آسانسور هیدرولیک قویتر، موتورالکتریکی و پمپ هیدرولیک در داخل محفظه روغن و بحالت غوطه ور میباشند به این ترتیب حرارت حاصله از عملکرد موتور و پمپ به روغن منتقل شده که تا حدی از لرزشهای حاصله موتور و پمپ توسط روغن مستهلک میگردد.

در برخی از سیستمهای هیدرولیکی کوچکتر این بخش در بالای محفظه قراردارد.

 

MOTOR – PUMP بخش موتور و پمپ هیدرولیک :

وظیفه موتور الکتریکی بحرکت درآوردن پمپ روغن هیدرولیک میباشد و انتخاب پمپ و موتور الکتریکی و بطور کلی پاوریونیت به عوامل متعددی بستگی داشته که برخی از آنها ئر زیر آشاره می کنیم

۱- ظرفیت آسانسور هیدرولیک

۲- تراول آسانسور هیدرولیک

۳- سرعت مورد نظر آسانسور هیدرولیک

۴- تعداد و قطر سیلندر هیدرولیک

۵- سیستم تعلیق و اتصال جک به آسانسور

برق مورد نیاز پاوریونیت برحسب ظرفیت و سایر عوامل، تک فاز و یا سه فاز میباشد در مناطق سردسیر که امکان دارد حرارت روغن بسیار پایین افتاده و غلظت روغن بیش از حد زیاد شود از

یک المنت گرم کننده روغن هیدرولیک جهت ثابت نگه داشتن درجه حرارت آن استفاده میگردد.

در ساخت پاوریونیت آسانسور هیدرولیک باید دمای روغن هیدرولیک را کنترل کرد زیرا دمای بسیار پایین روغن و زیاد آن تاثیر منفی بر عملکرد آسانسور هیدرولیک دارد.

 

OIL RESISTOR-  المنت گرم کننده روغن :

در مناطق سردسیر و بعلت برودت هوا و بالاخص هنگام صبح ، غلظت روغن بالارفته و افزایش بیش از حد غلظت بر عملکرد نرم و بدون شوک آسانسور اثر منفی خواهد داشت و بهمین دلیل از المنت های برقی برای گرم کردن روغن استفاده میگردد. این المنت، کنترل می نماید که درجه حرارت روغن از مقدار معینی کمتر نگردد.

COOLING SYSTEM –   سیستم خنک کننده :

در ساختمان های پر ترافیک چنانچه استارت بر ساعت آسانسور بیش از حد معینی افزایش یابد باعث گرم شدن روغن و در نتیجه کاهش غلظت آن و عملکرد نامطلوب آسانسور میگردد.

در چنین مواقعی استفاده از سیستم خنک کننده روغن هیدرولیک ضروری است.

سیستمهای خنک کننده دو نوع عملکرد دارند یا توسط آب و یا هوا باعث کاهش درجه حرارت روغن میشوند. بهرحال تهویه و پائین نگه داشتن درجه حرارت موتورخانه در اینگونه موارد بسیاری ضروری میباشد.

 EMERGENCY SOLENOID VALVE-  شیر سلونوئیدی اضطراری :

شیر سلونوئیدی است که در صورت قطع برق ، با یک برق ذخیره (باطری) فعال شود و باعث پایین آمدن آسانسور سرطبقه گردد. علاوه بر این شیر مکانیزمی وجود دارد که بصورت دستی از روی

پاوریونیت میتوان کابین را پائین آورد.

 HAND PUMP  پمپ دستی :

هرگاه بهردلیلی از جمله هنگام نصب، سرویس یا قطع برق، آسانسور بین طبقات متوقف گردد و لازم باشد که به طبقه بالا برده شود استفاده از پمپ دستی لازم میباشد.

 SOFT STOP  وسیله ای است که به گروه شیرها روی پاوریونیت اضافه شده و موجب حذف شوک هنگام ایست آسانسور میگردد.

 GEARED MOTOR DEVICE- این وسیله بجای یکی از شیرهای اصلی قرار میگیرد و به لحاظ اینکه فعال شدن آن بتدریج صورت گرفته و عملکرد آن بنحوی است که حجم عبوری روغن از آن، وابستگی به غلظت و درجه حرارت روغن ندارد لذا تاثیر آن، عملکرد یکنواخت و حذف شوکهای ناشی از استارت و ایست آسانسور میباشد.