مزایای آسانسور هیدرولیکی فراوان است که همین امر باعث افزایش ساخت و فروش آسانسورهای هیدرولیکی در ایران شده است.

بررسی آماری از نصب آسانسور های هیدرولیکی نشان میدهد که این نوع آسانسور به علت قیمت مناسب، در بازار ایران رواج یافته است در حدود ۷۰ % کلیه آسانسورهای فروخته شده برای ساختمانهای جدید در آمریکا، آسانسورهای هیدرولیکی بوده است.

مزایای آسانسور هیدرولیکی:

در حدود ۷۰ % کل آسانسورهای هیدرولیکی فروخته شده برای ساختمانهای جدید، چهار طبقه و یا کمتر بوده است.

در حدود ۹۵ % کلیه آسانسورهای هیدرولیکی فروخته شده در آمریکا، از نوع اتصال مستقیم بوده اند. آمار نشان میدهد که آسانسورهای هیدرولیکی مورد استقبال فراوان خریداران و عامل اصلی صعود در ساختمانهای مسکونی بوده و تعداد طرفداران آن در صنعت بی شمار میباشند از جمله مزایای آسانسور هیدرولیکی می توان به مواد زیر اشاره کرد.

مزایای آسانسور هیدرولیکی

مزایای آسانسور هیدرولیکی

 

بهره برداری موثرتر از فضای ساختمان:

الف- فضای مورد نیاز چاه آسانسورهای هیدرولیکی نسبت به آسانسورهای کششی غیر قابل مقایسه می باشد و آسانسورهای هیدرولیکی نیاز به موتورخانه در بالا نداشته ولی به یک مقدار فضای نیاز دارد که آن هم بعلت رعایت مقررات مربوطه میباشد.

ب- از آنجائیکه آسانسورهای هیدرولیکی نیرو و بار عمودی به اسکلت ساختمان تحمیل نمی کند ابعاد آهن کشی بطرز چشمگیری کاهش می یابد.

پ- از آنجائیکه اتصالات مکانیکی بین پاور یونیت و آسانسورهای هیدرولیکی را لوله ها و شلنگ ها تشکیل میدهند، میتوان از این قابلیت انعطاف استفاده نموده و بخش پاور یونیت را در محل مناسبی در شعاع ۱۲ متری سیلندر هیدرولیک نصب نمود.

بالا بردن ظرفیت های سنگین:

برای بالا بردن ظرفیت های سنگین بار، موثر ترین وسیله می باشند هنگامی که مایل به استفاده از آسانسوری با تراول های کوتاه و ظرفیتی بیش از چهار تن هستیم اهمیت آسانسورهای هیدرولیکی آشکارتر میگردد زیرا که بطور اصولی سیستمهای هیدرولیکی، دارای توان و نیروی بالا برنده قوی و راندمان مکانیکی خوب همراه با هزینه کمتر میباشند.

هنگامیکه نیازی به سرعتهای بالاتری نمی باشد، آسانسورهای هیدرولیکی میتوانند با ظرفیت های ۵۷۰۰۰ کیلوگرم و یا بیشتر عمل کنند که این وزن ها مربوط به واگنهای پر بار و سنگین و یا کامیون های بزرگ بوده و یا نیاز عملیاتی و کاربردی خاص صنعتی و یا جابجائی اجسام ثقیل را ممکن میسازد.

پائین آمدن همراه با هزینه کمتر:

از آنجائیکه نیروی پائین آمدن آسانسورهای هیدرولیکی توسط نیروی جاذبه زمین تامین میگردد لذا هنگام فرود نیازی به استفاده از نیروی برق نبوده و مصرف انرژی نزدیک به صفر میباشد. ضمن اینکه در آسانسورهای هیدرولیکی بخاطر همین خصیصه طراحی و نصب سیستم اضطراری بسیار ساده و ارزان میباشد.

معایب آسانسور هیدرولیکی:

مزایای آسانسور هیدرولیکی فراوان می باشد، لیکن همواره باید دقت شود که در کاربری های مناسب خود استفاده گردند. نتیجه کار برد نا مناسب آن میتواند پر هزینه باشد. در نتیجه آگاهی و شناخت محدودیت های آسانسورهای هیدرولیکی برای همگان ضروری میباشد.

محدودیت آسانسور هیدرولیکی:

۱- با توجه به نیاز آسانسورهای هیدرولیکی انتقال روغن جهت جابجایی ، به ندرت میتوان از آن برای سرعتهای بالا ی یک متر بر ثانیه استفاده نمود. زیرا در این صورت نیاز به موتور و پمپی بسیار قوی و گران خواهیم داشت.

۲- قدرت مورد نیاز موتور آسانسورهای هیدرولیکی معمولا بیش از آسانسورهای کششی میباشد لذا جهت رساندن برق به موتورخانه باید از کابلهای برق متناسب با قدرت موتور استفاده نمود تا از افت ولتاژ جلوگیری گردد. استفاده از مدار ستاره مثلث جهت راه اندازی موتور نیز به همین علت میباشد.

۳ – هزینه های نصب و نگهداری یکی از ملاحظات اصولی در اغلب سیستمهای هیدرولیکی میباشد. در نصب هایی که نیاز به حفر چاله های عمیق دارد سوراخ کردن زیر زمین برای نصب آسانسورهای هیدرولیکی، خطرات برخورد با موانع زیر زمینی را افزایش داده و احیانا هزینه ای را به خریدار تحمیل میکند. اغلب قرارداد های نگهداری آسانسورهای هیدرولیکی فاقد بخش هزینه تعویض قطعات زیرزمینی میباشد و این قسمت معمولا به کار فرما واگذار میگردد.

۴ – اصولا آسانسورهای هیدرولیکی، دستگاههائی هستند که حرارت فراوانی را ایجاد میکنند زیرا که کلیه انرژی که در پائین آمدن آسانسور بکار میرود تبدیل به حرارت شده که در نتیجه روغن آن حرارت را جذب و درجه حرارت آن بالا میرود.

امیدواریم مزایای آسانسور هیدرولیکی شما را تشویق کند که از آسانسور هیدرولیکی استفاده نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید