آیا در منزل خود نیاز به پارکینگ مکانیزه خانگی (پارکینگ دوتایی) دارید. نیاز به اطلاعات در مورد  پارکینگ مکانیزه خانگی (مسکونی) دارید. در این قسمت به معرفی پارکینگ مکانیزه خانگی (دوتایی) می پردازیم.

پارکینگ مکانیزه خانگی یا پارکینگ مکانیزه دوتایی

پارکینگ مکانیزه خانگی (مسکونی) با نام های پارکینگ دوبل، پیت پارکینگ، پارکینگ مزاحم و غیر مزاحم، پارکینگ مکانیزه دوتایی مستقل و غیر مستقل، پارکینگ مکانیزه دوتایی وابسته و غیر وابسته هم شناخته می شود.

پارکینگ مکانیزه خانگی

             پارکینگ مکانیزه خانگی

پارکینگ مکانیزه خانگی (دوبل)

پارکینگ خانگی دوبل (دوتایی)، ارزانترین مورد ارائه شده برای تامین پارکینگ به صورت مکانیزه می باشد و به صورت معمول در اماکنی استفاده می شود که یک فضای پارک می خواهد دو خودرو پارک کند.

پارکینگ مکانیزه مسکونی (دوتایی) از دو ستون  اصلی تشکیل شده است که یک صفحه متحرک با قابلیت حرکت عمودی بر روی آن نصب شده است و با زدن یک کلید و توسط نیروی هیدرولیکی زمانی که روی این صفحه یک خودرو قرار می گیرد  می تواند آنرا بالا ببرد. و یک خودرو دیگر در زیر همین مکان قرار گیرد.

برای پایین آوردن خودرو بالایی حتما باید زیر پلیت آن خالی باشد. و اگر خودرویی بر روی سطح و زیر پلیت پارک شده باشد سنسور های این دستگاه وجود آن را تشخیص داده و از فرود آمدن خودروی بالایی خودداری می کند.

پارکینگ مکانیزه دوتایی وابسته

      پارکینگ مکانیزه دوتایی وابسته

مزیت های پارکینگ مکانیزه خانگی (دوبل)

  • دو برابر کردن ظرفیت پارکینگ موجود
  • نصب سریع و کاربری آسان
  • سطح اشغال بسیار کم و قابل اجرا در هر مکان
پارکینگ مکانیزه دوتایی مستقل

               پارکینگ مکانیزه مستقل

پارکینگ مکانیزه غیر مزاحم

به پارکینگ دوتایی، پارکینگ مزاحم هم گفته می شود به خاطر اینکه خودرو پایین و بالا مزاحم هم هستند برای رفع این مشکل باید یک گودال زیر سطح اول ایجاد کنیم. و بر روی این سطح هم یک پلیت قرار دهیم و فرمت مدار هیدرولیک را هم عوض کنیم که خودرو پایین نیز بتواند در زمین فرو رود، تا خودرو بالایی بدون مزاحمت از پارکینگ خارج شود. که به این مدل پارکینگ پیت پارکینگ می گویند.

هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه و لیست قیمت پارکینگ طبقاتی

لیست قیمت پارکینگ مکانیزه